یار مهربان

یار مهربان

مسجد ابولفضل حسن آباد مشیر یزد
یار مهربان

یار مهربان

مسجد ابولفضل حسن آباد مشیر یزد

جنگی که هست....

 مثل همیشه شروع میکنم به نام آن خالقی که من را آفرید تا آدم باشم ....


بسم الله الرحمن الرحیم


مدتی بود فکر میکردم که موضوع مطلب این ماهم چی باشه. اتفاقات زیاد رخ داده بود اما ذهن من یاری نمی کرد ....

اتفاقات سوریه از  یک طرف ، طرح های جدید بی بندوباری هدایت شده از بیرون  در کشور از طرف دیگر ، تهدید های آمریکا  و ورود و تشییع  چندین شهید گمنام و تفحص شده به کشور همه دست به دست هم داد تا مطلب این ماه من هم آماده بشه ...

 


دوست دارم مطلبم رو با این کلام زیبای امیرالمومنین علیه السلام شروع کنم::

أشَدُّ الذُّنُوبِ مَا استَهَانَ بِهِ صَاحِبُهُ؛

سخت ترین گناهان آن است که صاحبش آن را کوچک بشمرد.

نهج البلاغه، حکمت 348


جنگ نرم (( تامل کنیم ))
خیلی کلام عجیبی است. هر چه بیشتر تامل شود نکات زیبایی بدست خواهیم آورد.
میبینیم یک خانمی روز عاشورا یا ایام خاص دیگری با یک عشق غریب دست به نذری شده و کار خیر میکند و یا اینکه در شب های احیا در پیشگاه خداوند به راز و نیاز می پردازد اما متاسفانه یک ضعف وجود دارد آن هم  **حجاب ** و وقتی به این خانوم عرض میکنیم خانم عزیز شما این همه کار خیر و ثواب پس چرا حجاب شما اینجوری هست در جواب عرض میکنند که همه ی این ها درست اما حجاب برای جامعه ی ما حل شده است، یعنی یک گناه بزرگ برای ما عادت و همه گیر شده و این میشه مقدمه ی بحث ما.
اما این را من باید  اول به خودم و بعد به این عزیزان عرض کنم که امام صادق(ع) می‌فرمایند: 

که اگر کسی گناه کرد، یک نقطه سیاه در دلش پدیدار می‌شود که می‌تواند با توبه، آن نقطه را پاک کند. اما اگر توبه نکرد و گناه او تکرار شد و دچار گناهِ روی گناه شد، آن نقطه سیاه گسترش می‌یابد و سیاهی گناه مداوم، کم کم همه دلش را فرا می‌گیرد و دیگر رستگار نمی‌شود.
بله ، متاسفانه بعضی ار افراد جامعه ی ما الان اینجوری شده بعضی از مردم هنوز تکلیف خودشون رو درست و حسابی نمی دانند و بین درست و غلط ماندند.
اما جالب است خودشان میدانند که کار غلط، غلط است اما میگویند جامعه....

البته برای خیلی ها هم ماهواره شده عضوی از خانواده ... عضوی که از همه ی اعضای دیگر تاثیری 1000 برابر دارد .
عضوی که از طرف دشمنانی که زمانی خواستند با جنگ نظامی و سلاح های غول پیکر و گرم کشور ما و اعتقادات ما رو از بین ببرند اما زمانی که با قدرت توصیف ناپذیر و دفاع جانانه ی مردم مخلص و خدایی نتوانستند روبرو شوند دست به جنگ دیگری زدند.

دست به جنگ نرم زدند ...
جنگی نرمی که زمانی در اتاق فکر آمریکا تصویب شد و تصمیم بر بمب رسانه ای مدگرایی  در دنیا و کشورهای مذهبی بویژه ایران گرفتند و متاسفانه در داخل کشور هم بعضی از مسئولان خیلی راحت از این تهدید عبور کردند و حالا حتی بعضی از همان مسئولان هم نظر بعضی از اعتقادات اونور آبی شدند..

و در وجود کم کاری فرهنگی مسئولان ما ، آنها با تدابیری بزرگ به جنگ نرم با ما پرداخته اند.

و هر روز، هر ساعت یک مد جدید از رسانه های آنها به مردم عزیز ما عرضه می شود و خیلی راحت از طریق مرزها همان ابزار مدهای عرضه شده به دست مردم ما میرسد.
نمی دانم روش برخورد با این معضلات چی هست اما خوب میدانم دیگر نمی توان به زور ماهواره را از خانه های مردم بیرون انداخت دیگر نمی توان از راههای سخت کاری انجام داد و به نظر بنده تنها راه مانده این است که  فقر بزرگ فرهنگی را جبران کرد چه نظر رسانه ای و چه از نظر مطالعه ای.
باید روش های تربیتی جدیدی به خانواده های عرضه شود روش هایی که در بعضی مناطق دارد اجرا می شود و خیلی خوب هم جواب داده است. روش هایی که بتوان با منطق و با آرامش و احترام صورت گیرد . و بتوان به راحتی کاری انجام گردد که خود خانواده تاثیر منفی ماهواره و بی حجابی و بی حیایی را درک کند و با ارادهی خودش ماهواره را از خانه ی خود جمع آوری کند . این روش روشی است که باید با فرهنگ سازی زیبایی در مدارس و مساجد و تالارها و تبلیغات درست انجام گیرد.
و جلوی این مدگرایی که روز به روز بدتر و بدتر می شود را گرفت مدهایی که هر لحضه بدتر و بدتر می شود و روش های برهنگی جدیدی به خورد جوانان امروز داده می شود و در مقابل هیچ پادزهری وجود ندارد ...
و اکثر جوانان ما بدون تامل و تفکر و بدون اطلاع از واقعیت و ماهیت این مدها به دراخواست آنها بله می گویند و خود را  به آن مدهای آرایش میکنند.

تنها راه ،فرهنگسازی درست و از بین بردن این فقر فرهنگی بزرگ در چامعه است. راه شهدایی که با خون خودشان مسیر را برای ما باز کردند تا بتوانیم لباس زیبا بپوشیم و در جامعه ای که در این زمان امن ترین کشور در دنیا محسوب میشود راه برویم و قدم زنان در مسیر پیشرفتمان جلو برویم.

و  تحلیل دیگر از این مدگرایی و جنگ نرم درگیر کردن جوانان به مسائلی است که از مسیر اصلی خود منحرف شوند و خودشان(دشمنان اسلام ) کار خودشان را بدون دردسر انجام دهند .
کارهایی از جمله تثبیت ابر قدرتی خودشان در جهان بویژه در خاورمیانه و بویژه در سوریه و لبنان و ...
کارهایی که با بی رحمی و بدون هیچ گونه انسانیتی کارشان را با کشتن کودکان و زنان بی دفاع آن کشور ها انجام میگیرد.

و تنها برای رسیدن به اهدافشان همه باید زیر پایشان له شوند اما چه خوب گفت امام خمینی ره :
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند*

و چه خوب گفت امام عزیزمان و حواسمان را بدهیم که همان امام هم متذکر شدند که :
پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به کشورتان آسیبی وارد نشود*
در پایان میخوام بگویم تامل بیشتر برای حفظ کشورمان مهم است. 

تامل کنیم ببینیم چرا این همه هجوم فرهنگی، چرا این همه تحریم ،چرا این همه تهدید از کشورهایی که قسم خورده اند ما را نابود کنند 
دارد صورت میگیرد ، دلیلش چیست؟؟؟

درخواست بنده از شما دوستان خوبم این است هرکاری که میخواهیم انجام دهیم و هر حرفی میخواهیم بزنیم و هر مٌد و هر تیپی میخواهیم بزنیم قبل از آن چند دقیقه ای تفکر کنیم چند دقیقه ای با خودمان آن کار را چک کنیم اگر برای کشورمان مشکلی ایجاد میکند و برای دشمنان کمکی است آن را انجام ندهیم چون آن ها ما را فقط برای بردگی میخواهند برای اینکه فقط به سخنانشان بگویم /// چشم.. همین


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد