یار مهربان

یار مهربان

مسجد ابولفضل حسن آباد مشیر یزد
یار مهربان

یار مهربان

مسجد ابولفضل حسن آباد مشیر یزد

دبیرکلی اپک :ایران یا عراق

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به کناره گیری عربستان از دبیر کلی اوپک و نامزدی ایران و عراق برای دریافت این پست گفت: عراق به عنوان کشوری دوست برای ایران محسوب می‌شود، اما به هر حال باید اذعان کرد که دبیر کلی اوپک حق کشورمان بوده، چراکه ایران سهم مهمی در تولید و عرضه انرژی در جهان دارد.


جلیل جعفری بنه خلخال، با اشاره به کناره گیری عربستان برای نامزدی دبیر کلی اوپک و رقابت دو کشور ایران وعراق برای رسیدن به این سمت، گفت: کناره‌گیری عربستان و انصراف این کشور برای نامزدی پست دبیر کلی اوپک باعث شده تا ایران وعراق برای رسیدن به این سمت با یکدیگر رقابت کنند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی، عراق را کشوری دوست وهمسایه ایران دانست و افزود: عراق به عنوان کشوری دوست برای جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌ شود، اما به هر حال باید اذعان کرد که دبیر کلی اوپک حق کشورمان بوده، چراکه ایران سهم مهمی در تولید و عرضه انرژی در جهان دارد.

وی نقش کشورهای استکباری جهان از جمله آمریکا را در لابی‌گری و رای‌های برخی اعضای اوپک موثر دانست وتصریح کرد: فشارهای خارجی روی برخی کشورها و اعضای اوپک تاثیرگذار بوده که این امر باعث شده تاکنون ایران نتواند به عنوان دبیر کل اوپک انتخاب شود، اما در حال حاضر شرایط رقابت ایران و عراق برای بدست آوردن پست دبیر کلی اوپک مهیا شده است.

جعفری بنه خلخال اظهار داشت: ایران کشوری است که هم در عرصه تولید و هم برقراری امنیت انرژی در جهان نقش مهمی ایفا کرده، لذا دستگاه دیپلماسی، وزارت امور خارجه، کمیسیون انرژی مجلس و غیره باید با هماهنگی و رایزنی‌های مختلف راه رسیدن جمهوری اسلامی ایران را به سمت دبیر کلی اوپک هموار کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، گفت: انتخاب ایران به عنوان دبیر کل اوپک مزایای بسیاری برای کشورمان داشته، چراکه ایران می‌تواند در تامین و قیمت نفت نقش بسزایی داشته باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطر نشان کرد: در شرایطی که کشورمان در تحریم اقتصادی به سر می‌برد تمامی دستگاه‌های ذیربط باید در رسیدن ایران به سمت دبیر کلی اوپک تلاش کنند، لذا کمیسیون انرژی مجلس نیز از راه‌های مختلف برای رسیدن به این هدف تلاش خواهد کرد.


تابناک

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد