یار مهربان

یار مهربان

مسجد ابولفضل حسن آباد مشیر یزد
یار مهربان

یار مهربان

مسجد ابولفضل حسن آباد مشیر یزد

رییس جمهور یعنی ناراحتی غرب

ببینید در میان نامزدها چه کسی است که دشمن از آمدنش خوشحال نمی‎شود؟/ مردم به کسی رای می‎دهند که در برابر افزون‎طلبی‎های غرب بایستد

ببینید در میان نامزدها چه کسی است که دشمن از آمدنش خوشحال نمی‎شود؟/ مردم به کسی رای می‎دهند که در برابر افزون‎طلبی‎های غرب بایستد


گروه سیاسی: انتخابات دهم ریاست جمهوری که در 24 خرداد 92 برگزار می شود، یکی از مهم ترین رویدادهای سیاسی جمهوری اسلامی در دهه 1390 شمسی است که تاثیر مستقیمی بر تحولات یک دهه آتی کشور، منطقه و جهان خواهد داشت.

به گزارش رجانیوز، طی سه دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی دولتهای مختلفی روی کار آمده اند که عملکرد 8 ساله هر یک از آنها تاثیرات آشکار و نهانی بر عرصه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور داشته است.
دولت موقت مهدی بازرگان علیرغم عمر یک ساله خود، حواشی زیادی داشت تا آنجا که روحیه سازشکارانه و محافظه کارانه آن در برابر دشمنان انقلاب باعث شد، در نهایت خود استعفا دهد.

دولت ابوالحسن بنی صدر نیز سرنوشت چندان متفاوتی با دولت بازرگان نداشت و به علت تعارض ماهوی با ماهیت انقلاب اسلامی، نتوانست چندان دوام بیاورد و بعد از یک سال و اندی کشمش با جناح خط امام و نیروهای انقلابی، با فرار از کشور کار خود را به اتمام رساند.

محمد علی رجایی انتخاب مردم بعد از ابوالحسن بنی صدر بود. مردی که کوتاه ترین دوره ریاست جمهوری ایران و در عین حال خوش خاطره ترین دوران به نام او ثبت شده است. وی با حضور کم خود در راس قوه مجریه، توانست گفتمان خدمت و مردمی بودن یک رییس جمهور را به بهترین نحو ممکن در میان مردم بسط دهد، اما منطق دشمنان نظام اسلامی ایچاب می کرد که وی بیش از یک ماه رییس جمهور ایران نباشد و خیلی زود با شهادت او، کشور از وجود خدمتگزاری مانند وی محروم ماند.

اما تثبیت نظام سیاسی ایران منجر شد تا رییس جمهور بعدی اولین کسی باشد که تا انتهای دوران 4 ساله اش در قدرت باقی بماند و از همین رو در دور دوم ریاست جمهوری نیز با اقبال معنادار مردم مواجه شود.

آیت الله سید علی خامنه ای نخستین فردی است که مردم دو دوره پیاپی به عنوان رییس جمهور به وی اعتماد کردند. هر چند ساختار حقوقی نظام جمهوری اسلامی در آن برهه به گونه ای بود که نخست وزیر عملا اداره کشور را به دست داشت و در این میان سیاست های کلان اقتصادی- اجتماعی بکار گرفته شده در این دوره نیز عمدتا محل مناقشه رییس جمهور و نخست وزیر بوده است.

اما دوران ریاست جمهوری اکبر هاشمی رفسنجانی از سال 68، فصل جدیدی از ارائه اراده منتخب ملت بر جامعه است چرا که از این برهه به بعد با تغییر بخش هایی از قانون اساسی، رییس جمهور بعد از رهبر انقلاب دومین چهره موثر در اداره کشور به شمار می رود و از این رو سالهای دوران سازندگی برای ملت، پر از خاطرات منفی و تلخی است که برخی از مبانی انحراف از خط اصیل انقلاب در آن برهه کلید خورد.

ترویج اشرافی گری به جای ساده زیستی مسئولین، کلید خوردن دیدگاه های فرهنگی لیبرال در کشور، پیاده سازی برنامه های اقتصادی شبه لیبرال و خفقان سیاسی کم سابقه در دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی بیشترین تصاویری است که از آن دوران در ذهن ملت باقی مانده است، هر چند در این میان حجم قابل توجه سازندگی های خرابی های بعد از جنگ را نباید از خاطر برد.

دوران محمد خاتمی نیز با یک سوءتفاهم بزرگ آغاز شد و ملتی که در ظاهر برای نشان دادن تقابل خود با هاشمی رفسنجانی،‌ در روز دوم خرداد 76 بر روی برگه های خود نام "محمد خاتمی" را نوشتند در عمل دیدند تفاوت ماهوی میان وی و دولت پیشین وجود ندارد و در همین راستا سوم تیر 84 در بستر تاریخی متفاوتی شکل گرفت و محمود احمدی نژاد با گفتمانی متفاوت از 16 سال گذشته موفق به کسب آرای ملت شد.

وی در طول دولت نهم توانست طراز موفقی از یک دولت انقلابی،‌ عدالتخواه، پرکار، پرنشاط، فعال و کارآمد را از خود به جای بگذارد، شاهد مثال این ادعا حجم بالای تخریب های دشمنان خارجی و وورزشکستگان سیاسی داخلی بود که در "نه به احمدی ن‍ژاد" اجماع کرده بودند اما آغاز دولت دهم حاکی از تغییر گفتمان احمدی نژاد در برخی عرصه ها بود که عملا منجر به نگرانی بسیاری از دلسوزان انقلاب شد.

حال که 34 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و بسیاری از تجارب مهم و ارزشمند این سالها در پیشگاه ملت است، انتخابات ریاست جمهوری یازدهم به عنوان یکی از مهم ترین عرصه های سیاسی کشور محل مداقه و تامل بسیاری از ناظران داخلی و خارجی است.

تجربه نشان داده هر آنجا که گفتمان عمومی دولت های بعد از انقلاب در راستای مبانی اصیل انقلاب اسلامی و بازگشت به روح انقلاب بوده است،‌ خط خدمت و پیشرفت کشور تسریع شده و هر آنجا که اختلافات داخلی، حواشی زائد و انحرافات از گفتمان انقلاب اسلامی بیشتر بوده است،‌ روند کارآمدی و خدمت رسانی دولتها نیز تحت تاثیر قرار گرفته و مردم هم نارضایتی خود را اعلام کرده اند.

با این تفاسیر، رجانیوز در سلسه گزارشهایی اقدام به انتشار معیارهای رییس جمهور اصلح از منظر رهبر معظم انقلاب می نماید. معیارهایی که می تواند برای عموم مردم راهگشا و مفید باشد تا بار دیگر به دور از دعواهای روزمره سیاسی و آزار دهنده، راه انتخاب رییس جمهوری در طراز پیچ تاریخی پیش رو توسط ملت راحت تر باشد.

در سومین سلسله از این گزارش ها، ویژگی های « استکبار ستیزی و روحیه مقاومت در برابر غرب» یک رییس جمهور مورد توجه است:

مردم به کسی رای می دهند که در برابر افزون طلبی های غرب بایستد

"دیده شده است که دشمنان نسبت به کاندیداهاى ریاست جمهورى اظهار نظر مى‌کنند، حرف مى‌زنند، تحلیل مى‌کنند. مى‌گویند این فرد به غرب نزدیکتر است، این فرد از اسلام بیشتر دفاع مى‌کند، آن شخص کمتر دفاع مى‌کند! یعنى دشمنان مى‌خواهند در همه امور دخالت کنند. ملت ایران در همه این میدانها، بر اصول اسلامى پاى خواهد فشرد. این را همه دنیا باید بداند. از جمله این اصول، ایستادگى در مقابل استکبار و روحیه استکبارى دولتهایى است که مى‌خواهند در مسائل داخلى کشور ما جاى پایى باز کنند و دخالت نمایند؛ ولى ملت ما با دقّت نگاه خواهد کرد و باید دقّت کند.

اگر کسى از نامزدهاى ریاست جمهورى، کمترین نشانه نرمشى در مقابل امریکا، در مقابل دخالتهاى دولتهاى غربى، در مقابل تجاوزهاى فرهنگى و سیاسى بیگانگان نشان دهد، همه دنیا باید بدانند که ملت ما به چنین کسى قطعاً رأى نخواهد داد.

مردم به کسى رأى مى‌دهند که بدانند در مقابل امریکا و افزون‌طلبیهاى دولتهاى متجاوز و پرتوقّع و خودکامه و کسانى که مى‌خواهند اراده خود را بر ملت ایران تحمیل کنند، خواهد ایستاد و نیز در مقابل تهاجم فرهنگ بیگانه ایستادگى خواهد کرد. مردم به کسى که بیشتر این مواضع را از او ملاحظه کنند، بیشتر گرایش پیدا مى‌کنند. البته ما متن مردم را مى‌گوییم. ممکن است در گوشه‌اى، چهار نفر آدم هم باشند که داراى سلایق مخصوصى باشند و عکس متن مردم فکر کنند. ما به آنها کارى نداریم. متن ملت ایران، این است. مواضع ملت ایران، همان مواضعى است که به خاطر آن انقلاب کرده، هجده سال مقاومت کرده و هشت سال جنگ تحمیلى را اداره کرده است."

بیانات در دیدار جمعی از خانواده‌های شهدا 17 اردیبهشت 76


ببینید در میان نامزدها چه کسی است که دشمن از آمدنش خوشحال نمی شود؟

ببینید با معیارهاى جمهورى اسلامى، در میان نامزدهاى انتخاباتى چه کسى کفایت و نشاط و توانایى لازم را دارد و مى‌تواند وارد این میدان شود و با چالش‌هاى گوناگون دست و پنجه نرم کند و تحت تأثیر دشمن نیست و دشمن از آمدن او خوشحال نمى‌شود ... یکى از معیارها هم این است که هرچه دشمنان این ملت مى‌خواهند، عکس آن باید عمل کرد. چیزى که آنها مى‌خواهند، خیر ملت نیست. آنها منافع خودشان را دنبال مى‌کنند.

بیانات در دیدار جمعی از دانشجویان بسیجى‌ 5 خرداد 84


اینکه نامزدها حرفهای غربی را تکرار کنند، هیچ امتیازی محسوب نمیشود

جوانهاى ما، اهل فکر ما، اهل فرهنگ ما تأمل کنند؛ مسئولین کشور به سمت سیاستهاى اسلامى حرکت کنند. اینى که یا مسئولان ما، یا در دوره‌هاى انتخابات مثل وضع کنونى، نامزدهاى انتخاباتى ما براى جلب توجه دیگران حرفهاى غربى‌ها را تکرار کنند، این هیچ امتیازى محسوب نمیشود. امتیاز این نیست که ما آن چیزى را بگوئیم که غرب مى‌پسندد. اینها کسانى‌اند که با فکر ایرانى، فکر اسلامى، هویت اسلامى و ایرانى مخالفند.

بیانات در دیدار مردم مریوان 26 اردیبهشت 88


کسانى سر کار نیایند که دشمنان به وسیله‌ى آنها مردم را از ارزشهای انقلاب دور کنند

کسانى با رأى ملت سر کار نیایند که در مقابل دشمنان بخواهند دست تسلیم بالا ببرند و آبروى ملت ایران را ببرند. کسانى سر کار نیایند که بخواهند با تملق‌گوئى به غرب، به دولتهاى غربى، به دولتهاى زورگو و مستکبر، به خیال خودشان بخواهند براى خودشان موقعیتى در سطح بین‌المللى دست و پا کنند. اینها براى ملت ایران ارزشى ندارد. کسانى سر کار نیایند که دشمنان ملت ایران طمع بورزند که به وسیله‌ى آنها بتوانند صفوف ملت را از هم جدا کنند، مردم را از دینشان، از اصولشان، از ارزشهاى انقلابى‌شان دور کنند. ملت باید آگاه باشد. اگر کسانى بر سر کار بیایند که در مراکز گوناگون سیاسى یا اقتصادى به جاى اینکه به فکر ادامه‌ى راه امام و ارزشها و اصول ترسیم شده‌ى به وسیله‌ى امام باشند، به فکر به دست آوردن دل فلان قدرت غربى و فلان مستکبر بین‌المللى باشند، براى ملت ایران مصیبت خواهد بود. این آگاهى براى ملت لازم است.

بیانات در دیدار مردم بیجار 28 اردیبهشت 88


مبادا نامزدهاى انتخابات براى دلخوشى دشمنان حرفى بر زبان جارى کنند

نامزدهاى انتخابات باید هوشیار باشند. مبادا نامزدهاى انتخابات ریاست جمهورى در تبلیغات خود براى دلخوشى دشمنان حرفى بر زبان جارى کنند. رضایت خدا را باید در نظر گرفت، رضایت اولیاء را باید در نظر گرفت. آن چیزى را باید معیار قضاوت قرار داد که مایه‏ى ایستادگى ملت است، مایه‏ى استحکام ملت است، مایه‏ى استقامت مردم است و او پایبندىِ محکم به اسلام است.

بیانات در جمع تعدادى از خانواده‏هاى شهداء . 3خرداد 88


رجا نیوز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد