یار مهربان

یار مهربان

مسجد ابولفضل حسن آباد مشیر یزد
یار مهربان

یار مهربان

مسجد ابولفضل حسن آباد مشیر یزد

عربستان کیش ووووووووووو مات!!!!

برتری راهبردی اتحاد ایران و عراق بر محور آمریکایی اوپک/ هر وقت بخواهند عربستان را حذف می کنند!

برتری راهبردی اتحاد ایران و عراق بر محور آمریکایی اوپک/ هر وقت بخواهند عربستان را حذف می کنند!


گزارش اسرواتوریو نشان میدهد محور متحدین ایران شامل عراق، ونزوئلا و الجزایر برتری خاصی نسبت به محور آمریکایی اوپک با بازگیری عربستان و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد.

به گزارش رجانیوز، در گزارش اسرواتوریو آمده است: " منافع مشترک ایران و عراق در اوپک، برتری عربستان را تهدید می کند. پشت مبارزه برای قیمت نفت، منافع ژئوپولیتیک نهفته است که ورای بازار نفت قرار دارد. به نظر می رسد روش کنترل قیمت نفت در اوپک به سود عربستان و مصرف آمریکا نیست و تنش بیشتر شده است. "

اسرواتوریو به دو جبهه شکل گرفته در اوپک اشاره می کند و محور آمریکایی اوپک را عربستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس عنوان می کند و محور مخالف آن را به رهبری ایران و عراق و مورد حمایت الجزایر و ونزولا عنوان معرفی می کند.

در ادامه این گزارش اختلاف این دو جبهه را از آنجایی میداند که محور آمریکایی قصد دارد که قیمت نفت را به نفع آمریکا پایین نگه بدارد و در حین حال محور ایران و عراق تلاش دارند قیمت نفت را ده دلار بالا ببرنند.

اسرواتوریو به افزایش همکاری ایران و عراق در خارج اوپک نیز اشاره می کند و معتقد است با شکوفایی مجدد تولید و صادرات نفت عراق این کشور در اوپک در کنار ایران قرار گرفته و تلاش می کند وابستگی اش به آمریکا را کاهش بدهد.

این گزارش در ادامه به پیامدهای همکاری ایران و عراق اشاره می کند و می نویسد: متحد شدن دو کشور در اوپک باعث می شود که از یک سو، نقش عربستان در تصمیم گیری ها کمرنگ شود و از سوی دیگر توازن فعلی جهان از لحاظ ژئوپولیتیک تغییر کند.

اسرواتوریو در پایان تاکید می کند: ایران با یک حرکت موفق خواهد شد عربستان را از جمع تصمیم گیرندگان اوپک خارج کند و روش قیمت گذاری نفت را که توسط آمریکا مهندسی شده است، تغییر بدهد.

گفتنی است ، دولت سعودی طی چند ماه اخیر تلاش زیادی می کند که با افزایش تولید نفت میزان تاثیر گذاری تحریم ها علیه ایران را افزایش بدهد.


رجانیوز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد