یار مهربان

یار مهربان

مسجد ابولفضل حسن آباد مشیر یزد
یار مهربان

یار مهربان

مسجد ابولفضل حسن آباد مشیر یزد

نهم دی اوج تجلی مردم در بصیرت بود

حجت الاسلام خواجه زاده:
 مهمترین عوامل قدرت ایران را مردم و بصیرت مردم دانست و این بصیرت را مهمترین ویژگی حکومتی ایران خطاب کرد و بیان داشت:

 

حجت الاسلام خواجه زاده:
9 دی اوج تجلی مردم در بصیرت بود

همایش بصیرتی مردمی با موضوع 9 دی روز بصیرت توسط ستاد بزرگداشت 9 دی شهرستان ممسنی در مسجد جامع شهر نورآباد با حضور مردم و مسئولین شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار نورآنلاین این مراسم که پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع شهر برگزار شد پس از خیر مقدم امام جمعه شهرستان، حجت الاسلام خواجه زاده مهمترین عوامل قدرت ایران را مردم و بصیرت مردم دانست و این بصیرت را مهمترین ویژگی حکومتی ایران خطاب کرد و بیان داشت:

هر حکومتی و هر دولتی دارای یک سری از ویژگی هاست وقتی به قدرت های جهان همچون آمریکا نگاه می کنیم تفکر انسانی به سمت یک قدرت لیبرالی و یک اقتصاد سرمایه داری می رود در مقابل نظام جمهوری اسلامی دارای یک ویژگی هاست اولین ویژگی این است که ما را در جهان به عنوان یک حکومت دینی می شناسند دینی به نام اسلام که در تار و پود زندگی مادی و معنوی حضور فعال و پرنشاط دارد و برای ریز ترین مسائل برنامه دارد دومین ویژگی این نظام دارا بودن به یک حاکمیت خاص است. حکومتی که در راس آن یک ولی فقیه با بعدی عرشی و فرشی است. مشروعیت خود را از خدای سبحان و مقبولیتش را از مردم می گیرد و این نوع حکومت در جهان استثناست.

اینکه انقلاب اسلامی ما ریشه در فرهنگ عاشورا و کربلا دارد از دیگر ویژگی های حکومت اسلامی ماست و در واقع انقلاب خمینی یک انقلاب حسینی است اما از همه مهم تر این است که مملکت دارای مردمی با بصیرت است ما در تاریخ با ویژگی پل های زیادی را خراب کرده ایم و امروزه ما تخریب کننده پل نرم استکبار جهانی هستیم.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: استکبار جهانی فعالیت و جنگ نرم خود را در کشور های گرجستان، قرقیزستان و ... با عنوان های کودتای نارنجی، گل رز و .. امتحان کردند. و روزی خواستند در ایران این ترفند را به اجرا در بیاورند و رنگی که در اعتقادات و باور های ملت ایران ریشه دارد را علم کردند و با رنگ مقدس سبز آمدند. اما این بار در امتحان خود نمره قبولی نگرفتند و با سرشکستگی شکست را پذیرفتند چرا که پا در مملکتی گذاشته بودند که دارای ملتی با بصیرت است. بصیرتی که نشأت گرفته از یاد خدا و تکیه بر خدای سبحان است از طرفی دیگر این انقلاب و دین اسلام همواره در تاریخ مورد هجمه قرار گرفته و مردم از تاریخ درس ها و عبرت ها گرفته اند. مردم ایران بصیرت خود را از دعای خاتم الانبیاء گرفته اند که فرموده اند که خدایا با قرآنت به من بصیرت بده و همین مانوس بودن با قرآن باعث روشندلی و بصیرت ما شده است.

تاریخ نیز اثبات کرده است که این بصیرت مردم باعث شده که در طول انقلاب اسلامی این نظام حتی یک لحظه در مقابل مستکبران جهان سر تعظیم نیاورده است. اوج تجلی این ویژگی 9 دی ماه 1388 است که استکبار جهانی با بوق های تبلغاتی های خود نتوانست در مقابل مردم ایران بایستد و با رسانه ها، اینترنت ، نشریات خارجی و داخلی خواست این ویژگی را از مردم بگیرد اما مردم با حضور خود در نهمین روز دی ماه نشان دادند که خواستار اسلام نبوی و علوی هستند نه اسلام و دینی که از طرف غرب و آمریکا دست خوش تغییر شود.



http://www.noronline.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد