یار مهربان

یار مهربان

مسجد ابولفضل حسن آباد مشیر یزد
یار مهربان

یار مهربان

مسجد ابولفضل حسن آباد مشیر یزد

حادثه 9 دی یک حادثه ماندنی در تاریخ ماست

حضرت آیت الله خامنه ای با بیان این که حادثه نهم دی در تاریخ ایران ماندنی است؛ فرمودند: مردم احساس وظیفه دینی کردند و دنبال این وظیفه، عمل صالحِ خودشان را انجام دادند.

حادثه 9 دی یک حادثه ماندنی در تاریخ ماست
تهران - حضرت آیت الله خامنه ای با بیان این که حادثه نهم دی در تاریخ ایران ماندنی است؛ فرمودند: مردم احساس وظیفه دینی کردند و دنبال این وظیفه، عمل صالحِ خودشان را انجام دادند.

ایمان دینی، آن معجزه گری است که قادر است اولا همه مردم را بسیج کند و بیاورد، ثانیا آنها را در صحنه نگه دارد و ثالثا سختی ها را برای آنها هموار و آسان کند؛ هیچ ایمان دیگری این خصوصیت را ندارد.

ایمان دینی می گوید شما اگر چنانچه فائق شدید و پیش بردید، پیروزید؛ اگر کشته هم شدید، پیروزید؛ اگر زندان هم افتادید، پیروزید؛ چون به وظیفه عمل کردید. وقتی کسی یک چنین اعتقاد و ایمانی داشت، دیگر شکست برایش معنا ندارد؛ لذا وارد میدان می شود.

این، همان عاملی است که در صدر اسلام هم اثر کرد، در انقلاب ما هم اثر کرد؛ 9 دی این را نشان داد. 9 دی یک نمونه ای بود از همان خصوصیتی که در خود انقلاب وجود داشت؛ یعنی مردم احساس وظیفه دینی کردند و دنبال این وظیفه، عمل صالحِ خودشان را انجام دادند.

عمل صالح این بود که توی خیابان بیایند، نشان بدهند، بگویند مردم ایران این هستند. با این حرکت مردم، آن حجم عظیم تبلیغات دشمن که می خواست فتنه گران را مردم ایران معرفی کند و اینجور نشان بدهد که مردم ایران از انقلابشان، از نظامشان برگشتند، به کلی نقش بر آب شد؛ یعنی مردم نشان دادند که این، مردم ایران است.

تحلیلگران خارجی وقتی نگاه کردند، گفتند از بعد از رحلت امام بزرگوار، یا شاید بعضی گفتند از بعد از حرکات اول انقلاب، هیچ اجتماعی با این بزرگی، با این تپش، با این شور و هیجان وجود نداشته، که مردم وارد میدان شدند. این، حقیقت 9 دی است.

این حرکت، حرکت بزرگی بود و کار بزرگی هم انجام داد. جناب آقای جنتی درست اشاره کردند. فتنه 88 تنها آن چیزی نبود که توی خیابان به وسیله تعدادی آدم دیده شد؛ این یک چیز ریشه داری بود، یک بیماری عمیقی درست کرده بودند، اهدافی داشتند، زمینه ها و مقدمات فراوانی برایش چیده شده بود، کارهای بزرگی شده بود و هدف های بسیار خطرناکی دنبال این کار بود، که با این برخوردهای گوناگون سیاسی و امنیتی و اینها حل نمی شد؛ یک حرکت عظیم مردمی لازم داشت؛ که این حرکت، حرکت 9 دی بود؛ آمدند بساط فتنه و فتنه گران را در هم پیچیدند.

لذا حادثه 9 دی یک حادثه ماندنی در تاریخ ماست. من آن سال هم گفتم که این حادثه، حادثه کوچکی نیست. این حادثه، شبیه حوادث اول انقلاب است. این حادثه بایستی حفظ شود، بایستی گرامی داشته شود.

البته شما آقایانی که مسوول مدیریت این جریان هستید، سعی کنید جنبه های شعاری را بر این حادثه غلبه ندهید. باز هم من تکرار می کنم: کار شورای هماهنگی تبلیغات، مدیریت است؛ والّا کار را مردم می کنند، و دل ها دست خداست.

* از بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت نهم دی (21دیماه 1390)



http://www.irna.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد